Desert

Tort cu zmeura si crema de ciocolata alba

Trebuie sa marturisesc ca deserturile sunt si vor fi mereu preferatele mele, indiferent ca sunt cu ciocolata, fructe sau frisca. Deserturile sunt acele lucruri mici care conteaza, care te consoleaza cand esti trist, care sunt alaturi de tine cand esti fericit sau acele lucruri care iti dau putere sa mergi mai departe.  Vara aceasta am ratat capsunele, chiar daca aveam o lista lunga de deserturi  in care as fi putut sa folosesc aceste fructe minunate.  Sper sa mai prind sezonul din septembrie. Dar, mi-am dorit foarte mult sa nu ratez zmeura.  Nu am facut niciodata un desert cu zmeura, inainte sa ma apuc de acest tort. Mi se parea prea  parfumata si intensa pentru gustul meu. Dar, dupa ce am mancat acest desert  mi-am schimbat parerea. `

Ai nevoie de :

-200 g unt

-100 g ciocolata alba

-4 oua mari

-200 g de zahar sau o cana de zahar

-200 g de faina amestecata cu o jumatate de lingurita de praf de copt

-zmeura – eu am folosit o casoleta mare de zmeura

Pentru crema ai nevoie de :

-200 g de ciocolata

-2 cutii mici de smantana pentru frisca

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa aprind cuptorul si sa ma apuc de treaba. Am scos forma de tort din dulap si am tapetat-o cu hartie de copt. Am taiat cele 200 g de unt in cubulete si le-am topit la bain-marie impreuna cu ciocolata alba.

 

Am lasat untul si ciocolata sa se raceasca putin si apoi le-am adaugat peste cele 4 oua batute. Am amestecat cu mixerul in timp ce am adaugat treptat si zaharul. Am adaugat apoi si faina. La sfarsit am pus toata zmeura, iar aluatul s-a colorat foarte frumos.

 

Am lasat blatul aproximativ 30-35 de minute la cuptor. L-am scos si l-am lasat sa se raceasca in timp ce eu am preparat crema.

dav

 

Pentru crema am topit cele 200 de grame de ciocolata alba impreuna cu o cutie din cele 2 de frisca lichida. Le-am lasat sa se topeasca usor, apoi am batut frisca din cealalta cutie si am amestecat treptat frisca cu ciocolata alba topita. Am lasat crema sa se raceasca putin ca sa o pot baga la frigider pentru a se intari. Crema este foarte fina, mi-a placut foarte mult combinatia si sunt sigura ca o voi mai folosi pentru a decora niste cupcakes:D.

La final am taiat blatul in 2 dupa ce l-am lasat la racit. Nu am reusit sa-l tai chiar perfect, insa a fost bine si asa. Am pus crema pe unul dintre blaturi, apoi zmeura , am pus celalalt blat si apoi iar crema. Am ornat cu bucati mai mari de zmeura.

dav

Sper sa va placa aceasta reteta! Spor!

Sursa: Good Food, calendar 2014

Lasă un comentariu